PM Najib Abdul Razak : Minta Maaf Di Atas Keceluparan Mulut Dan Kejahilan Ilmumu!!!!

Isnin, 28 Februari 2011

Siapa yang tidak sedih bila seorang ulama' dipersendakan

Siapa yang tidak marah bila seorang ulama' dilabel sebagai seorang pengganas.

Itulah hakikatnya yang berlaku dan labelan ini terpalit ke arah seorang ulama' tersohor, Dr Yusof al-Qaradawi.

Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda:

إن الْعُلُمَاءُ وَرَثَةُ اْلأَنْبِيَاءِ، إِنَّ اْلأَنْبِياَءَ لَمْ يُوَرِّثُوْا دِيْناَرًا وَلاَ دِرْهَماً إِنَّمَا وَرَّثُوْا الْعِلْمَ فَمَنْ أَخَذَ بِهِ فَقَدْ أَخَذَ بِحَظٍّ وَافِرٍ

“Sesungguhnya ulama adalah pewaris para nabi. Sungguh para nabi tidak mewariskan dinar dan dirham. Sungguh mereka hanya mewariskan ilmu maka barangsiapa mengambil warisan tersebut ia telah mengambil bagian yang banyak.”

(Hadits ini diriwayatkan Al-Imam At-Tirmidzi di dalam Sunan beliau no. 2681, Ahmad di dalam Musnad-nya (5/169), Ad-Darimi di dalam Sunan-nya (1/98), Abu Dawud no. 3641, Ibnu Majah di dalam Muqaddimahnya dan dishahihkan oleh Al-Hakim dan Ibnu Hibban. Asy-Syaikh Al-Albani rahimahullah mengatakan: “Haditsnya shahih.” Lihat kitab Shahih Sunan Abu Dawud no. 3096, Shahih Sunan At-Tirmidzi no. 2159, Shahih Sunan Ibnu Majah no. 182, dan Shahih At-Targhib, 1/33/68)


Di atas kesedaran ini, penulis ingin memohon agar PM Najib Abdul Razak meminta maaf dan menarik balik kata-katanya terhadap jemaah Ikhwan Muslimin dan Syeikh Dr Yusof al-Qaradawi sewaktu berucap di Istanbul,Turki.



Ini merupakan satu penghinaan ke atas seorang ulama' dan telah menyinggung perasaan Syeikh Dr Yusof al-Qaradawi dan seluruh warga muslim di atas kenyataan PM Najib Abdul Razak yang tidak bertanggungjawab.

Penulis juga meminta agar PM Najib Abdul Razak beristighfar dan bertaubat kepada Allah swt di atas perbuatan yang telah dilakukan.

Sila rujuk link yang berkaitan dibawah :

Malaysiakini - http://malaysiakini.com/news/157168

Harakah Daily - http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=31107:haris-zalkapli-isu-ikhwan-najib-berlebihan-bina-imej-moderat&catid=97:pendapat-dan-analisis&Itemid=131

0 luah rasa:

Catat Ulasan